maandag 21 maart 2011

Ontslagen

Donderdagmiddag twee minuten voor half twee. Twee minuten voor de vergadering over bezuinigingen binnen het bedrijf. Mijn baas vraagt een collega en mij of we even tijd hebben en loopt met grote stappen naar zijn kantoor. Verbaasd loop ik achter hem aan. Mijn collega en ik gaan zitten. Tegenover de baas. Mijn hart bonst.
Baas begint een lange monoloog over de financiele situatie van het bedrijf. Ik luister, maar hoor niet veel. Kijk mijn collega aan en knik af en toe op goed geluk. 'Waar gaat dit over, waar gaat dit heen', denk ik: 'Dit is niet goed' De monoloog gaat maar door en ik denk: 'Ok, zeg het nou maar. Het is nu wel duidelijk. Ik snap het al.' Na en kwartier komt het hoge woord er uit. We worden ontslagen op economische gronden. Zomaar, hier in dit kantoor, zonder waarschuwing vooraf. Na zes jaar werken is dit het dus. Wordt je op deze manier gewoon aan de kant gezet.
Donderdagmidag tien voor twee, mijn collega en ik lopen naar buiten. We maken een wandeling in het zonnetje en proberen te begrijpen wat ons net is overkomen.

Enthousiaste grafisch vormgever zoekt werkt in de omgeving van Amsterdam.

29 opmerkingen:

  1. wat ontzettend vervelend dat je het op zo'n manier moet horen. Ik hoop dat je snel weer wat anders, leuks, vindt
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeemig wat vervelend! Ook zo rauw op je dak! Sterkte en succes met de zoektocht naar een nieuw jobje :-)

    Growtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een kl*te nieuws voor je zeg. Enzeker op deze manier!
    Ik wens je veel sterkte en succes met het zoeken naar neiuw werk!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat erg voor je. Ik wens je immens veel succes bij de zoektocht naar een fijne nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is geen leuk nieuws zo net voor het weekend en aan het begin van de lente. Veel succes met de zoektocht naar een nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat vreselijk. Ik heb eind vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen konden wij met zijn allen gaan wandelen (faillissement). Voor mij heeft het goed uitgepakt omdat ik nu andere dingen doe die beter bij mij passen maar die ik eerder niet durfde! Hopelijk voor jou ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooo wat verschrikkelijk voor je!!!!
    Ja vooral als je het helemaal niet hebt zien aankomen! Ik wens je heel veel sterkte en succes bij het zoeken van een nieuwe baan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat erg. En ook zo plotseling. Ik hoop van harte voor je dat je snel een nieuwe baan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slik.... Hopelijk komt er snel iets leuks op je pad!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is niet niks allemaal... Hopelijk kun je over een (heel klein) tijdje hetzelfde als Effie zeggen. Dat gun ik je!

    Je weet het hè, als je me nodig hebt: ik ben er.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat erg voor je,
    wat zou jij je akelig voelen.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Getverderrie, wat balen! Succes met het vinden van een nieuwe job.

    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o neee !!! ik hoop dat je snel een nieuwe job vind!!!


    ✂--- groetjes Dietlinde van bij Lovelylinde ---✂

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is vreselijk. Voelen dat er slecht nieuws aankomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vreselijk voor jou en je collega ... Zo onverwacht!
    Heel veel sterkte!

    X San

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och ik moest laats nog aan je denken, ik miste je een beejte in blog land.

    Wat vervelend nieuws. Ik hoop dat dit ook nieuwe deuren voor je opent, want waar de meestal een sluit, gaat er ook weer een open.

    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt sneu! Moest ik in Amsterdam wonen en een grafisch vormgever zoeken... ge mocht direkt beginnen. Hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jakkes zeg, wat naar. Ik hoop dat deze nare gebeurtenis je op een ander en nieuw spoor zet. Ik sluit me helemaal aan bij Arnika. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge, dat viel rauw op je dak... Veel sterkte en succes!
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is echt niet leuk! Veel succes met de zoektocht naar een nieuwe uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Noujazeg!
    En sta je meteen op straat?

    Sterkte! En succes met het vinden van nieuws

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ontzettend kut...na zes jaar werk gewoon lekker aan de kant geschoven >:(
    Sterkte in ieder geval en hopelijk komt er heel snel een superleuke baan naar je toe gewaaid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoihoi,
    Ik kwam ineens een oud berichtje van je tegen en vroeg me - net als Annemiek :-) - af hoe het met je gaat...
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met je gaat! Is niet niets, en al helemaal niet als je op deze manier te horen krijgt. Man kreeg een maand geleden hetzelfde te horen, alleen zag hij het wel aankomen. Ik vind het heftig. Ik hoop echt dat het goed met je gaat, ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop dat je ondertussen weer een leuke baan hebt gevonden.
    De slinger die ik van je kreeg, een jaar geleden, hangt nog steeds mooi in mijn kamertje. Ik denk dus geregeld aan je..

    BeantwoordenVerwijderen